Casa de expeditii
Transport international de marfuri Email: office@recofert.ro
Mai 22 2014

Ce trebuie sa cuprinda o cerere de transport marfa?

Prin cerere de transport se intelege vointa oamenilor de a plati pentru serviciile de transport.

O cerere de contractare a serviciilor de transportare a marfurilor trebuie sa cuprinda urmatoarele sectiuni:

  • Expeditorul de marfuri: denumire, adresa, date de contact.
  • Denumirea si adresa punctului de incarcare a marfurilor, data, ora de sosire pentru incarcare.
  • Destinatarul marfurilor: denumire, adresa, date de contact.
  • Denumirea si adresa punctului de descarcare
  • Caracteristica incarcaturii: denumirea, greutatea totala,
    volumul numarul de loturi
  • Conditii speciale de transportare
  • Semnatura beneficiarului
  • Data intocmirii cererii de transport marfa
Mai 22 2014

Obligatiile transportatorului de marfa

Transportator, ca si definitiei, este persoana juridica autorizata sa efectueze transporturi de marfuri sau de persoane pe teritoriul Romaniei sau in trafic international.

Transportatorul de marfa este obligat:

- sa asigure prezentarea materialului rulant pentru incarcare in zilele si orele convenite de parti;

- sa prezinte expeditorului de marfuri pentru incarcare material rulant in stare tehnica buna, potrivit pentru transportarea fiecarui tip de marfuri si corespunzator normelor sanitare si altor norme aflate in vigoare;

- sa transporte incarcatura primita in punctul de destinatie si sa o transmita destinatarului indicat in factura de expeditie;

- sa asigure integritatea pe tot parcursul transportului a tuturor marfurilor transportate conform contractului de transport incheiat;

- sa respecte termenul de transportare a marfurilor.

Mai 22 2014

Reguli de incarcare si descarcare a marfurilor

Atunci cand se realizeaza servicii de transport marfa trebuie sa cunoastem regulile de incarcare si descarcare a marfurilor.

Incarcarea marfurilor in automobile, fixarea, acoperirea si legarea marfurilor se executa de catre expeditorul de marfuri, iar descarcarea lor din automobile, scoaterea dispozitivelor de fixare si a mijloacelor de acoperire – de catre destinatarul de marfuri.

Expeditorul de marfuri si destinatarul marfurilor executa deschiderea si inchiderea bordurilor automobilelor si gurilor de  acces ale autocisternelor, coborarea si ridicarea furtunurilor din gurile de acces ale autocisternelor, conectarea şi deconectarea furtunurilor. Agentul transportator poate, de comun acord cu expeditorul sau
destinatarul  de  marfuri, sa-si  asume incarcarea  si descarcarea marfurilor. In cazul participarii soferului la incarcare sau descarcare el primeste incarcatura de la bordul automobilului la incarcare si o preda la bordul automobilului la descarcare.

In cazul, in care agentul transportator de comun acord cu expeditorul (destinatarul) de marfuri isi asuma executarea lucrarilor de incarcare-descarcare, el poarta raspundere pentru deteriorarea sau defectarea marfurilor, la incarcare si descarcare, care a avut loc din vina lui.

Mai 22 2014

Reguli de marcare a marfurilor

In cazul efectuarii unui transport de marfa, la prezentarea  marfurilor in ambalaj si marfurilor cu bucata in expedieri  mici, expeditorul de marfuri este obligat sa marcheze  in prealabil fiecare lot de marfa.

Pe marcaj se indica:

- semnul destinatarului – denumirea  deplina sau prescurtata a destinatarului de marfuri sau semnul distinctiv utilizat de destinatar (in cazul transportarii partidelor mici);

- numarul foii de cerere – comanda;

- locul destinatiei – indicarea punctului de livrare (in cazul transporturilor interurbane);

- greutatea  unitatii de marfa – se marcheaza prin cifre, care determina greutatea bruta si greutatea neta in kilograme;

Datele specificate in  documentele de insotire trebuie sa corespunda in masura deplina marcarii.

Expeditorul de  marfuri este obligat, de asemenea, sa aplice marcajul special, care indica particularitatile incarcaturii, metodele de manipulare a lor in procesul de incarcare – descarcare, la transportare si pastrare (spre exemplu “Partea de sus”, “A nu rasturna” etc.).

Apr 22 2014

Reguli de primire a marfurilor la transport

Agentii transportatori (persoane fizice sau juridice) primesc marfurile (incarcaturile) in baza contractelor de transport. Acestia vor asigura transportul prioritar al marfurilor prevazute  in contract, cu  exceptia cazurilor de calamitati naturale, catastrofe, avarii si alte situatii exceptionale.

Tipurile si numarul de vehicule necesare pentru efectuarea unui transport de marfa, specificul marfurilor, precum si itinerarul se stipuleaza in contractul de transportare a marfurilor. Agentul transportator este obligat sa puna la dispozitia expeditorului de marfuri pentru incarcare mijlocul de transport auto prevazut in stare buna, utilizabil pentru transportarea marfurilor de categoria data, si care sa raspunda cerintelor normelor sanitare si de protectie a mediului inconjurator, in termenul convenit cu expeditorul de marfuri. Expeditorul de marfuri este obligat sa asigure pregatirea, ambalarea, marcarea si incarcarea marfurilor pe materialul rulant in termenele convenite cu agentul transportator.

Marfurile ce necesita ambalaj suplimentar pentru a fi protejate de pierdere, alterare si deteriorare in timpul transportarii trebuie prezentate la transport in ambalaj integru, care corespunde standardelor nationale sau conditiilor tehnice ori in cazurile stabilite  in alt ambalaj bun, care asigura integritatea lor deplina.

Apr 22 2014

Avantajele utilizarii transportului rutier

Cresterea industriala si dezvoltarea accelerata a economiei de piata a condus la imbunatatirea drumurilor si la cresterea interesului pentru realizarea de mijloace de transport performante.

Daca analizam Romania in comparatie cu majoritatea tarilor din Uniunea Europeana, vom indentifica un nivel scazut de modernizare a drumurilor publice chiar daca si in tara noastra dupa 1989 transporturile rutiere au capatat un mare avant.

Care sunt avantajele utilizarii transportului rutier?

1. Incarcarea marfurilor se face direct de la locul de expeditiei (exemplu: magazie sau punct de productie) iar descarcarea la punctul de destinatie, fara a fi necesare executarea de manipulari suplimentare a marfurilor.

2. In cazul transporturilor de marfa utilizand ca mijloc autovehiculele se constata ca pregatirea este rapida, existand posibilitatea schimbarii cu rapiditate a directiei de deplasare si a volumului de marfa transportat.

3. La nivel de costuri, cheltuielile de expeditie sunt acceptabile comparativ cu alte mijloace de transport.

4. Utilizarea transporturilor rutiere permite asigurarea unei protectii superioare a marfurilor in fata anumitor socuri sau intemperii.

Apr 22 2014

Sectorul de transport din Romania si dezvoltarea transportului de marfa

Pozitia geo-strategica a Romaniei reprezinta un punct forte al sectorului de transport existand conexiuni de transport de marfa national, bine stabile, cu tarile invecinate si Marea Neagra in cazul transportului international de marfa.

In ultimii ani a crescut interesul pentru transportul de marfa intern si international din Romania datorita fortei de munca calificata si a costurilor reduse, la care se adauga amplasamentul avantajos pe reteaua TEN-T cu accesibilitate crescuta la tarile invecinate.

Serviciile de transport din Romania sunt bine organizate si competitive. Punctele slabe ale sectorului de transport sunt: calitatea relativ redusa a infrastructurilor de transport; investitiile insuficiente pentru reabilitarea si modernizarea infrastructuri nationale de transport rutier, conducand la restrictii de viteza si la aparitia unor puncte de trecere periculoase; conexiunile rutiere insuficiente cu terminalele intermodale si porturile care sa creasca interesul potentialilor beneficiari ai transportului de marfa.

In 2014, un obiectiv general este dezvoltarea sistemului national de transport intern si international de marfa in scopul eficientizarii transportului si cresterea sigurantei traficului la nivel national.

Mar 28 2014

Care sunt marfurile cu cea mai mare frecventa de transport din Romania catre alte state?

Prin transport rutier se intelege deplasarea in spatiu a bunurilor si oamenilor cu ajutorul autovehiculelor care sunt mijloace de transport autopropulsate. In materie de marfuri transportate din Romania catre alte tari, ponderea cea mai mare o detin urmatoarele tipuri de marfuri: minereuri metalifere si alte produse de minerit si exploatare de cariera; turba; uraniu si thoriu (30,3%), alte produse minerale nemetalice (19,7%) si produse alimentare, bauturi si tutun (9,5%).

Recofert, casa de expeditii cu capital integral privat, desfasoara servicii de transport de marfuri inspre si dinspre statele membre ale Uniunii Europene. Casa de expeditii Recofer este specializata in urmatoarele servicii de transport marfa:

1. Transporturi de marfuri agabaritice

2. Transporturi de marfuri periculoase

3. Transport de autoturisme

4. Transport de marfuri frigorifice

5. Transport de marfuri vrac

6. Transport de utilaje agricole

7. Transport de autoturisme

8. Transport cu cisterne

9. Transport containere

10. Transport marfuri generale

Mar 28 2014

Transportul de marfa periculoasa in Romania

Conform Anuarului Statistic al Romaniei, in cadrul transportului de marfa, o categorie aparte o reprezinta transportul rutier de marfuri periculoase.

In anul 2013 au fost transportate urmatoarele categorii de marfuri priculoase: explozivi, gaze, lichide inflamabile, solide inflamabile, substante caracterizate printr-o combustie spontana, substante care, in contact cu apa, emit gaze inflamabile, substante oxidante, peroxizi organici, substante otravitoare, substante care produc infectii, materiale radioactive, materiale corozive si alte materiale periculoase.

In anul 2013 au fost transportate 1.758.422 mii tone-km marfuri periculoase prin sistemul de transport rutier, ceea ce reprezinta 3,12% din volumul marfurilor transportate prin acest sistem.

Dintre categoriile de marfuri transportate in anul 2013, ponderea cea mai mare este reprezentata de lichide inflamabile (28%), iar alte materiale periculoase şi gazele sunt reprezentate in proportii semnificative (20%, respectiv 19%).

Pentru a nu pune in pericol mediul inconjurator si viata participantilor la trafic, transportatorii de marfuri periculoase sunt supusi unor prevederi speciale.

Marfurile si produsele periculoase se transporta numai cu autovehicule special amenajate, purtand semne distinctive de identificare si in conditiile stabilite prin normele legale in vigoare. Acestea trebuie insotite pe tot parcursul de persoane care sa cunoasca caracteristicile acestora, iar conducatorul trebuie sa aiba asupra sa documentele de transport prevazute de lege si sa cunoasca normele referitoare la transportul si la manipularea incarcaturii.

Mar 28 2014

Romania vs. Grecia din perspectiva transporturilor de marfa

Aflata in plina criza, Grecia se confrunta cu probleme si in ceea ce priveste transportul de marfuri. Comparativ cu Grecia, Romania a inceput sa castige teren, acest fapt datorandu-se roblemelor din ultimii patru ani ai Greciei (numarul somerilor a atins printre cele mai ridicate cote din UE).

Desi nu este recunoscuta ca o piata de consum importanta, Grecia detine un sistem de transport al marfurilor bine pus la punct. Din acest punct de vedere Romania are un punct in minus, cauzat de faptul ca transportatorii sunt din ce in ce mai impovarati de taxe aplicate pentru o activitate care si asa se desfasoara cu multa dificultate din cauza infrastructurii precare si a tarifelor extrem de mici practicate la nivel local.

Chiar daca economia elena este la pamant din cauza recesiunii, grecii se pot mandri, in continuare, cu peste 2.000 de km de autostrada (foarte mult comparativ cu cei 550 de km de autostrada ai Romaniei). Diferenta este cu atat mai ingrijoratoare cu cat suprafata statului grec este de aproape doua ori mai mica decat cea a Romaniei.

Spre deosebire de Romania, transportul rutier de marfuri este mult mai civilizat in Grecia datorita si numarului mare de autostrazi pe care il detine statul elen. Este adevarat ca taxele de drum sunt mai mari, dar tarifele sunt justificate, daca se ia in calcul infrastructura Greciei: drumuri asfaltate in proportie de 90%, tuneluri de kilometri intregi care trec prin munti, peste 2.500 de pasaje subterane.

Problema in Grecia o reprezinta numarul foarte mic de companii specializate in transportul de marfuri. De aici si numarul de camioane infinit mai mic decat cel al Romaniei.

Toate documentele si autorizatiile de care este nevoie pentru a infiinta o companie de transport ajung sa coste peste 10.000 de euro, in timp ce la noi costurile sunt de aproximativ 200 de euro.

Comparatia dintre Grecia si Romania la nivel de servicii de transport marfa este necesara daca se ia in calcul numarul mare de transporturi efectuate de pe teritoriului Romaniei pe al Greciei si invers. De la noi se transporta foarte mult produse de papetarie, carne congelata, materii prime pentru industria chimica, iar de la ei ne ontoarcem cu materiale de constructii sau cu produse sezoniere (portocale, masline).

doctor prescription for viagra