Casa de expeditii
Transport international de marfuri Email: office@recofert.ro
Iun 17 2015

ICCJ: Amenda pentru soferii care nu au rovinieta si sunt depistati cu camerele video este nula daca procesul-verbal nu este semnat

Efectuand servicii de transport marfa pe teritoriul Romaniei, echipa Recofert va pune la dispozitie informatii utile legate de reglementarile sau noutatile din domeniul transportului rutier in Romania. In cele ce urmeaza, dorim sa va aducem la cunostinta faptul ca amenda pentru soferii care nu au rovinieta si sunt depistati cu camerele video este nula daca procesul-verbal nu este semnat. Mai jos informatiile detaliate cu privire la aceasta noua reglementare din domeniul transportului rutier.

Procesul-verbal de contraventie, primit de soferii care circula fara rovinieta si depistati de camerele video, trebuie sa fie semnat de mana de catre agentul constatator; in caz contrar, acesta devine nul. Aceasta este decizia luata recent de Inalta Curte de Casatie si Justitie.

Soferii care circula pe reteaua de drumuri nationale fara sa detina o rovinieta valabila pot fi amendati de catre autoritati, inclusiv dupa ce acestia sunt depistati cu ajutorul unor camere video fixe/mobile special amplasate in acest scop.

Intr-o astfel de situatie, procesul-verbal de contraventie, care ajunge la sofer prin posta, trebuie sa fie semnat de mana de catre agentul constatator. In caz contrar, procesul-verbal este nul. Asa a stabilit ICCJ prin Decizia nr. 6/2015, ce urmeaza sa apara in Monitorul Oficial.

„Admite recursul in interesul legii formulat de Avocatul Poporului si, in consecinta, stabileste ca: In interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (…), raportate la dispozitiile art. 4 pct. 1-4 si art. 7 din Legea nr. 455/2001 privind semnatura electronica (…), procesele-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor prevazute de art. 8 alin. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 15/2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania (…), incheiate potrivit art. 9 alin. 1 lit. a, alin. 2 si alin. 3 din acest act normativ, transmise persoanelor sanctionate contraventional pe suport de hartie, sunt lovite de nulitate absoluta in lipsa semnaturii olografe a agentului constatator”, este precizat intr-un comunicat de pe site-ul ICCJ.

In prezent, Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor stabileste deja ca lipsa semnaturii agentului constatator este un motiv pentru care procesul-verbal de contraventie devine nul, insa decizia judecatorilor are in vedere strict situatia in care acesta este intocmit de personalul CNADNR dupa depistarea soferilor cu ajutorul camerelor video.

Ian 06 2015

Casa de expeditii Recofert multumeste tuturor celor care i-au acordat incredere in 2014

Recofert, casa de expeditii cu capital integral romanesc, multumeste tuturor celor care, in anul 2014 au contribuit la dezvoltarea companiei, prin solicitari de transporturi marfa, la nivel intern si international. Orice transport de marfa pe care l-am efectuat ne-a ajutat sa crestem ca valoare si sa ne perfectionam.

Am incheiat un an de succes, in care am realizat servicii de transporturi marfa la standarde inalte de calitate, promptitudine si profesionalism. Am fost alaturi de clientii nostri cu cele mai bune oferte de transporturi in Romania si in toate tarile din Europa si ne-am bucurat de proiecte corect gestionate si executate la timp. Calitatea marfii transportata este principala noastra grija, drept pentru care efectuam transporturi sigure, oricare ar fi destinatia solicitata de clientii nostri.

In anul 2015 promitem sa ne implicam in aceeasi maniera si sa-i asiguram pe toti cei care ne solicita serviciile de seriozitate, profesionalism si corectitudine.

Marturie a profesionalismului nostru sta si sectiunea de Testimoniale, unde, cei care au ales sa lucreze cu noi de-a lungul timpului, au postat cateva randuri despre colaborarea avuta cu echipa Recofert.

Va multumim pentru ca ne-ati inclus in lista colaboratorilor si partenerilor dumneavoastra si va stam la dispozitie, si in 2015, cu aceleasi servicii de calitate si cu oferte de preturi personalizate.  Pagina noastra de Contact va sta la dispozitie pentru a intra, rapid si simplu, in legatura cu specialistii nostri.

Mai 22 2014

Ce trebuie sa cuprinda o cerere de transport marfa?

Prin cerere de transport se intelege vointa oamenilor de a plati pentru serviciile de transport.

O cerere de contractare a serviciilor de transportare a marfurilor trebuie sa cuprinda urmatoarele sectiuni:

  • Expeditorul de marfuri: denumire, adresa, date de contact.
  • Denumirea si adresa punctului de incarcare a marfurilor, data, ora de sosire pentru incarcare.
  • Destinatarul marfurilor: denumire, adresa, date de contact.
  • Denumirea si adresa punctului de descarcare
  • Caracteristica incarcaturii: denumirea, greutatea totala,
    volumul numarul de loturi
  • Conditii speciale de transportare
  • Semnatura beneficiarului
  • Data intocmirii cererii de transport marfa
Mai 22 2014

Obligatiile transportatorului de marfa

Transportator, ca si definitiei, este persoana juridica autorizata sa efectueze transporturi de marfuri sau de persoane pe teritoriul Romaniei sau in trafic international.

Transportatorul de marfa este obligat:

- sa asigure prezentarea materialului rulant pentru incarcare in zilele si orele convenite de parti;

- sa prezinte expeditorului de marfuri pentru incarcare material rulant in stare tehnica buna, potrivit pentru transportarea fiecarui tip de marfuri si corespunzator normelor sanitare si altor norme aflate in vigoare;

- sa transporte incarcatura primita in punctul de destinatie si sa o transmita destinatarului indicat in factura de expeditie;

- sa asigure integritatea pe tot parcursul transportului a tuturor marfurilor transportate conform contractului de transport incheiat;

- sa respecte termenul de transportare a marfurilor.

Mai 22 2014

Reguli de incarcare si descarcare a marfurilor

Atunci cand se realizeaza servicii de transport marfa trebuie sa cunoastem regulile de incarcare si descarcare a marfurilor.

Incarcarea marfurilor in automobile, fixarea, acoperirea si legarea marfurilor se executa de catre expeditorul de marfuri, iar descarcarea lor din automobile, scoaterea dispozitivelor de fixare si a mijloacelor de acoperire – de catre destinatarul de marfuri.

Expeditorul de marfuri si destinatarul marfurilor executa deschiderea si inchiderea bordurilor automobilelor si gurilor de  acces ale autocisternelor, coborarea si ridicarea furtunurilor din gurile de acces ale autocisternelor, conectarea şi deconectarea furtunurilor. Agentul transportator poate, de comun acord cu expeditorul sau
destinatarul  de  marfuri, sa-si  asume incarcarea  si descarcarea marfurilor. In cazul participarii soferului la incarcare sau descarcare el primeste incarcatura de la bordul automobilului la incarcare si o preda la bordul automobilului la descarcare.

In cazul, in care agentul transportator de comun acord cu expeditorul (destinatarul) de marfuri isi asuma executarea lucrarilor de incarcare-descarcare, el poarta raspundere pentru deteriorarea sau defectarea marfurilor, la incarcare si descarcare, care a avut loc din vina lui.

Mai 22 2014

Reguli de marcare a marfurilor

In cazul efectuarii unui transport de marfa, la prezentarea  marfurilor in ambalaj si marfurilor cu bucata in expedieri  mici, expeditorul de marfuri este obligat sa marcheze  in prealabil fiecare lot de marfa.

Pe marcaj se indica:

- semnul destinatarului – denumirea  deplina sau prescurtata a destinatarului de marfuri sau semnul distinctiv utilizat de destinatar (in cazul transportarii partidelor mici);

- numarul foii de cerere – comanda;

- locul destinatiei – indicarea punctului de livrare (in cazul transporturilor interurbane);

- greutatea  unitatii de marfa – se marcheaza prin cifre, care determina greutatea bruta si greutatea neta in kilograme;

Datele specificate in  documentele de insotire trebuie sa corespunda in masura deplina marcarii.

Expeditorul de  marfuri este obligat, de asemenea, sa aplice marcajul special, care indica particularitatile incarcaturii, metodele de manipulare a lor in procesul de incarcare – descarcare, la transportare si pastrare (spre exemplu „Partea de sus”, „A nu rasturna” etc.).

Apr 22 2014

Reguli de primire a marfurilor la transport

Agentii transportatori (persoane fizice sau juridice) primesc marfurile (incarcaturile) in baza contractelor de transport. Acestia vor asigura transportul prioritar al marfurilor prevazute  in contract, cu  exceptia cazurilor de calamitati naturale, catastrofe, avarii si alte situatii exceptionale.

Tipurile si numarul de vehicule necesare pentru efectuarea unui transport de marfa, specificul marfurilor, precum si itinerarul se stipuleaza in contractul de transportare a marfurilor. Agentul transportator este obligat sa puna la dispozitia expeditorului de marfuri pentru incarcare mijlocul de transport auto prevazut in stare buna, utilizabil pentru transportarea marfurilor de categoria data, si care sa raspunda cerintelor normelor sanitare si de protectie a mediului inconjurator, in termenul convenit cu expeditorul de marfuri. Expeditorul de marfuri este obligat sa asigure pregatirea, ambalarea, marcarea si incarcarea marfurilor pe materialul rulant in termenele convenite cu agentul transportator.

Marfurile ce necesita ambalaj suplimentar pentru a fi protejate de pierdere, alterare si deteriorare in timpul transportarii trebuie prezentate la transport in ambalaj integru, care corespunde standardelor nationale sau conditiilor tehnice ori in cazurile stabilite  in alt ambalaj bun, care asigura integritatea lor deplina.

Apr 22 2014

Avantajele utilizarii transportului rutier

Cresterea industriala si dezvoltarea accelerata a economiei de piata a condus la imbunatatirea drumurilor si la cresterea interesului pentru realizarea de mijloace de transport performante.

Daca analizam Romania in comparatie cu majoritatea tarilor din Uniunea Europeana, vom indentifica un nivel scazut de modernizare a drumurilor publice chiar daca si in tara noastra dupa 1989 transporturile rutiere au capatat un mare avant.

Care sunt avantajele utilizarii transportului rutier?

1. Incarcarea marfurilor se face direct de la locul de expeditiei (exemplu: magazie sau punct de productie) iar descarcarea la punctul de destinatie, fara a fi necesare executarea de manipulari suplimentare a marfurilor.

2. In cazul transporturilor de marfa utilizand ca mijloc autovehiculele se constata ca pregatirea este rapida, existand posibilitatea schimbarii cu rapiditate a directiei de deplasare si a volumului de marfa transportat.

3. La nivel de costuri, cheltuielile de expeditie sunt acceptabile comparativ cu alte mijloace de transport.

4. Utilizarea transporturilor rutiere permite asigurarea unei protectii superioare a marfurilor in fata anumitor socuri sau intemperii.

Apr 22 2014

Sectorul de transport din Romania si dezvoltarea transportului de marfa

Pozitia geo-strategica a Romaniei reprezinta un punct forte al sectorului de transport existand conexiuni de transport de marfa national, bine stabile, cu tarile invecinate si Marea Neagra in cazul transportului international de marfa.

In ultimii ani a crescut interesul pentru transportul de marfa intern si international din Romania datorita fortei de munca calificata si a costurilor reduse, la care se adauga amplasamentul avantajos pe reteaua TEN-T cu accesibilitate crescuta la tarile invecinate.

Serviciile de transport din Romania sunt bine organizate si competitive. Punctele slabe ale sectorului de transport sunt: calitatea relativ redusa a infrastructurilor de transport; investitiile insuficiente pentru reabilitarea si modernizarea infrastructuri nationale de transport rutier, conducand la restrictii de viteza si la aparitia unor puncte de trecere periculoase; conexiunile rutiere insuficiente cu terminalele intermodale si porturile care sa creasca interesul potentialilor beneficiari ai transportului de marfa.

In 2014, un obiectiv general este dezvoltarea sistemului national de transport intern si international de marfa in scopul eficientizarii transportului si cresterea sigurantei traficului la nivel national.

Mar 28 2014

Care sunt marfurile cu cea mai mare frecventa de transport din Romania catre alte state?

Prin transport rutier se intelege deplasarea in spatiu a bunurilor si oamenilor cu ajutorul autovehiculelor care sunt mijloace de transport autopropulsate. In materie de marfuri transportate din Romania catre alte tari, ponderea cea mai mare o detin urmatoarele tipuri de marfuri: minereuri metalifere si alte produse de minerit si exploatare de cariera; turba; uraniu si thoriu (30,3%), alte produse minerale nemetalice (19,7%) si produse alimentare, bauturi si tutun (9,5%).

Recofert, casa de expeditii cu capital integral privat, desfasoara servicii de transport de marfuri inspre si dinspre statele membre ale Uniunii Europene. Casa de expeditii Recofer este specializata in urmatoarele servicii de transport marfa:

1. Transporturi de marfuri agabaritice

2. Transporturi de marfuri periculoase

3. Transport de autoturisme

4. Transport de marfuri frigorifice

5. Transport de marfuri vrac

6. Transport de utilaje agricole

7. Transport de autoturisme

8. Transport cu cisterne

9. Transport containere

10. Transport marfuri generale